|
|
Hoe breng je een verborgen breuk tot leven? |
|
|
|
|
|
|
|
Begin 2014 nam aantal organisaties het initiatief om de Peelrandbreuk zichtbaar te maken. Zo ontstond het project ‘Breuken beleven’, begeleid door het Peelnetwerk en grotendeels gefinancierd vanuit de subsidie-regeling MijnMooiBrabant. Studenten van HAS Hogeschool waren het afgelopen jaar in 2 bedrijfsopdrachten betrokken bij de opzet en de uitvoering van het project. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In juni nieuwe cursus Emissies van start |
|
|
|
|
|
|
|
Er is een nieuwe cursus Emissies bij de HAS. In deze cursus leren deelnemers welke emissies bedrijven tijdens productieactiviteiten kunnen veroorzaken en wat de schade van emissies is voor mens, dier en milieu. Ze maken vervolgens kennis met emissie-reducerende maatregelen zoals water- en luchtzuivering. De cursus is onder meer geschikt voor KAM-coördinatoren, milieuadviseurs, handhavers, vergunningverleners, projectleiders en beleidsmedewerkers bij overheden en industrie. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
“Studenten kunnen door open mind in de leefomgeving een grote rol spelen” |
|
|
|
|
|
|
|
Onze leefomgeving ontwikkelt zich razendsnel. Dus waar leiden wij studenten die op dit gebied een opleiding volgen eigenlijk voor op? Dat was de vraag die centraal stond tijdens de 2e Groene Ruimte Experience bij HAS Hogeschool in Den Bosch op 3 maart. Hoofdspreker Roy van Boekel van Natuurbegraven Nederland benadrukte dat studenten met hun open mind het verschil kunnen maken bij vernieuwingen in de leefomgeving. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 ideeën voor het van Gend en Loos-terrein |
|
|
|
|
|
|
|
Het Van Gend en Loos-terrein, veel Tilburgers zijn ermee bekend, maar voorheen was het een grauwe, vrij onzichtbare plek. De ontwikkelingen op het terrein hebben voor een grote open ruimte gezorgd, waar iets mee moet worden gedaan. Een gastblog van Nout Sterk, namens HAS Hogeschool. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Illiya de Hoogh |
|
|
|
|
|
|
|
Wie zijn eigenlijk de docenten van de HAS die professionals uit het werkveld helpen zich verder te ontwikkelen via trainingen, cursussen en leertrajecten? Wie zijn de adviseurs bij wie je terecht kunt met een onderzoeksvraag of die de studenten begeleiden bij een bedrijfsopdracht om de juiste resultaten te behalen? Iedere nieuwsbrief stellen we iemand van het team aan je voor. Deze keer is dit Illiya de Hoogh, senior adviseur opleidingen met aandachtsgebied milieu, overheid en diensten. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|